L’IRTA reforça la seva projecció científica internacional amb la visita institucional a Hainan (Xina)

COMPARTEIX

ETIQUETES

La visita del conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig, a la Xina ha servit, entre d’altres aspectes, per posar de manifest la dimensió internacional de l’estratègia científica de l’IRTA. En aquesta missió, el conseller ha estat acompanyat per Rosa Cubel, secretària d’Alimentació; Josep Usall, director general de l’IRTA, i pel director científic de l’Institut, Jordi Garcia-Mas. Aquesta agenda, més enllà de la promoció agroalimentària, reforça la representació de l’IRTA i permet avançar en aliances i oportunitats de cooperació científica.

La visita a Hainan constitueix la primera part d’una missió institucional més àmplia a la Xina i s’emmarca plenament en el repte d’aliances del Pla Estratègic 2024-2027 de l’IRTA, que aposta per reforçar la col·laboració amb institucions de referència internacional per incrementar l’impacte de la recerca, generar noves oportunitats científiques i accelerar la transferència de coneixement al sector agroalimentari.

Durant l’estada a Hainan, la delegació de l’IRTA ha mantingut reunions institucionals amb el Departament Provincial d’Agricultura i Afers Rurals de Hainan i amb les autoritats de la província, unes trobades que han permès identificar àmbits de col·laboració en matèria d’innovació agroalimentària.

Un dels punts centrals de la missió ha estat la visita a la Chinese Academy of Tropical Agricultural Sciences (CATAS), la principal institució xinesa dedicada a la recerca en agricultura tropical. La delegació catalana ha estat rebuda per Lu Yanhui, president de la CATAS, acompanyat, entre d’altres, per Liu Kui, director del Departament de Cooperació Internacional, i experts dels instituts especialitzats en biologia tropical i recursos de germoplasma. La reunió ha inclòs una visita a l’espai expositiu de l’acadèmia i diverses presentacions sobre innovació científica i tecnològica en agricultura tropical, cooperació internacional i tecnologies de transformació de productes agrícoles tropicals. La trobada ha permès conèixer de primera mà les capacitats d’un dels principals centres mundials en aquest àmbit i explorar possibles sinergies amb les línies de recerca de l’IRTA.

Una altra de les cites més rellevants de la missió ha estat la visita a la Hainan Academy of Agricultural Sciences (HNAAS), principal centre públic de recerca agrària de la província. La jornada ha començat amb una visita a l’espai expositiu institucional i als laboratoris de recerca de l’acadèmia, que ha permès conèixer els seus equipaments, infraestructures i projectes científics. Posteriorment, la delegació ha participat en una reunió de treball amb el vicepresident de l’acadèmia, Cao Zongxi, i amb presidents i investigadors de vuit instituts de recerca especialitzats. La trobada ha reunit experts dels àmbits de la producció animal, l’horticultura (fruiters, hortalisses i floricultura), els cultius alimentaris, la transformació de productes agroalimentaris i la protecció vegetal, entre d’altres. Durant la sessió s’han presentat les principals línies de treball de les dues institucions i s’han identificat possibles vies de col·laboració en recerca, innovació i transferència tecnològica.

Aquesta primera etapa de la missió a la Xina ha permès a l’IRTA reforçar contactes amb algunes de les principals institucions científiques i agràries de Hainan i consolidar noves oportunitats de cooperació internacional.

PUBLICAT EL

15/09/2026

Personal relacionat

Subscriu-te a la Newsletter IRTA

L'actualitat de la nostra recerca i les properes jornades i cursos, directament al teu e-mail