Obre les inscripcions el curs en tecnologia de la llet i els productes lactis, adreçat a professionals

Es farà del 27 de febrer al 3 de març a l’IRTA Monells, que compta amb una de les plantes pilot per a productes lactis més completes del sud d’Europa

El curs compta amb el suport de la Diputació de Girona, que en subvenciona part del cost a les persones i les empreses de les comarques gironines

S’obren les inscripcions per al «Curs en tecnologia de la llet i els productes lactis» de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), referent en matèria d’innovació i recerca en llet i productes lactis. Es tracta d’un curs teoricopràctic dirigit a professionals del sector, tant d’activitat de producció, com d’R+D, qualitat, empreses làcties o empreses proveïdores de serveis, ingredients, materials i equips a la indústria làctia, així com de centres tecnològics i de recerca. La formació tindrà lloc a l’IRTA Monells, que disposa d’una de les plantes pilot per a productes lactis més completes del sud d’Europa, entre el 27 de febrer i el 3 de març del 2023. «Volem posar a disposició dels professionals de la indústria alimentària tots els coneixements que tenim a través d’activitats pràctiques, exercicis i la discussió de problemàtiques concretes en l’elaboració dels productes alimentaris», explica Xavier Felipe, investigador en tecnologia alimentària a l’IRTA i responsable del curs.

El «Curs en tecnologia de la llet i els productes lactis» està constituït per mòduls independents. El que es farà del 27 de febrer al 2 de març del 2023, va sobre l’elaboració de formatge, i s’hi parlarà d’aspectes com les característiques fisicoquímiques i microbiològiques de la matèria primera, de la caracterització de les famílies de formatges, dels diversos processos de maduració o de com elaborar formatges madurats de llet d’ovella o formatge tipus cheddar, entre d’altres. L’altre mòdul s’oferirà del 2 al 3 de març del 2023, i tractarà sobre l’elaboració de iogurt i llets fermentades; s’hi explicaran, entre d’altres, aspectes com el processat de la llet, com fer iogurt ferm i batut, llets fermentades i líquids, o com fer una anàlisi sensorial d’aquests productes.

El curs compta amb el suport de la Diputació de Girona, que en subvenciona part del cost a les persones i les empreses de les comarques gironines. Per a més informació podeu clicar aquí.

PUBLICAT EL

02/02/2023

Subscriu-te a la Newsletter IRTA

L'actualitat de la nostra recerca i les properes jornades i cursos, directament al teu e-mail

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.