Desplegar menú lateral
19/06/2024

Extensius.cat celebra l’enviament del butlletí número 100

L’oficina celebra la fita amb una jornada on es va repassar els inicis del butlletí i casos d’èxit comunicatius al sector agrari

L’oficina virtual Extensius.cat de Ruralcat difon mensualment informació sobre cultius extensius en un butlletí, a més d’altres serveis com un canal de YouTube o un pòdcast a Spotify. El mes de maig es va realitzar l’enviament del butlletí número 100 i l’oficina va decidir celebrar el passat dijous aquesta fita amb una jornada tècnica .

La seu del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural va acollir aquest esdeveniment que va reunir una trentena d’assistents i va repassar la història d’Extensius.cat amb casos d’èxit comunicatius en agricultura, àmbit poc acostumat a aquestes tecnologies.

L’exdirector de la Fundació Mas Badia, Josep Maria Pagès, va donar l’obertura de la jornada explicant els inicis del butlletí, incidint la importància del moment en què aquest va sorgir.

L’empresa dedicada ala tecnologia agrícola Syngenta va exposar els seus èxits assolits a través del seu responsable de Comunicació Corporativa, Pedro Arranz, i el reponsable de Màrqueting Digital, Ignacio López. Syngenta ha fet difusió de la seva marca amb influenciadors i els seus propis agricultors a través de mitjans i canals com Youtube, X, atrevint-se, fins i tot, amb Tiktok.

Posteriorment, el CREAF va explicar la importància d’estar atents als temes d’actualitat per fer divulgació dels propis projectes i així incidir en l’actualitat. Un exemple és el cas de l’agricultura regenerativa, va exposar la responsable de comunicació del CREAF, Anna Ramon.

Per acabar, diversos ponents van realitzar una taula rodona amb representants del sector agroalimentari per donar la seva opinió respecte les accions d’Extensius.cat. D’aquí van sortir comentaris de millora com la reducció i concentració de jornades o augmentar la comunicació a la societat de certs temes que poden crear falses creences, com els transgènics.