El benestar animal certificat arriba a més de 4.000 supermercats espanyols
- WelfairTM és el primer segell de benestar animal desenvolupat per l’IRTA en col·laboració amb l’Institut Basc de Recerca i desenvolupament Agrari (NEIKER) que aplica els protocols europeus Welfare Quality i AWIN® (Animal Welfare Indicators) desenvolupats després de més de quinze anys de recerca en benestar animal
- El segell WelfairTM, per primera vegada, permet al consumidor triar una compra ètica de productes d’origen animal procedents de les espècies bovina, ovina, porcina, conills, galls dindis, gallines i pollastres; ous i productes lactis com llet, batuts i iogurts, enfront de productes no certificats
- Els productes que incorporen el segell WelfairTM provenen d’animals criats en granges que garanteixen els quatre principis bàsics del benestar animal, basats en el comportament, la salut, l’allotjament i l’alimentació
El segell de benestar animal WelfairTM ja està disponible en els productes d’origen animal de més de 4.000 supermercats de tota Espanya. Per primera vegada, els consumidors tenen a la seva disposició un indicador avalat científicament que els permet triar una compra més ètica entre una àmplia oferta d’aliments. Un indicador que garanteix el benestar animal segons estableixen els estàndards científics europeus, enfront de productes no certificats.
En els últims anys, s’ha generat una demanda creixent de productes elaborats sota criteris ètics i de desenvolupament sostenible entre els consumidors de productes d’origen animal. Cada cop hi ha més interès per conèixer els sistemes de producció i cada vegada més s’exigeixen pràctiques ètiques i que garanteixin que les condicions en les quals viuen els animals de granja siguin òptimes per una vida sense sofriment ni estrès. Aquestes pràctiques tenen en compte aspectes fonamentals del benestar animal: l’alimentació, l’allotjament i l’estat de salut físic i emocional.
El segell WelfairTM, el primer desenvolupat científicament per l’IRTA en col·laboració amb l’Institut Basc de Recerca i Desenvolupament Agrari (NEIKER) i que s’estén a una àmplia gamma d’espècies de consum, avala davant el consumidor que els animals han viscut i han estat sacrificats cuidant del seu benestar. Això es monitoritza mitjançant els indicadors validats i consensuats per investigadors dels projectes europeus Welfare Quality i AWIN (Animal Welfare Indicators), la qual cosa implica que, per a cada espècie, s’avaluen els quatre principis bàsics en els quals es fonamenta el benestar animal: una bona alimentació, un bon allotjament, un bon estat de salut i un comportament propi de la naturalesa de cada espècie, incloent un correcte estat emocional.
En quins productes podem trobar el segell WelfairTM?
Les categories d’aliments en les quals actualment podem trobar el segell WelfairTM s’estenen a productes càrnics procedents de les espècies bovina, ovina, porcina, conills, galls dindis, gallines i pollastres; ous i productes lactis com a llet, batuts i iogurts. Entre els pròxims llançaments es preveu incorporar carns procedents de caprins i guatlles.
Més de 4.000 punts de venda amb productes WelfairTM a Espanya
Els productes amb el certificat de benestar animal WelfairTM són presents ja en les cadenes de supermercats, hipermercats i cash&carry: Lidl, Bonpreu, Esclat, Eroski, Aldi, Carrefour, Consum, Veritas, BonArea, Makro, Caprabo, Mercadona, Alcampo, GM i Froiz. És important recordar que la concessió del segell es realitza als diversos productes certificats, no de manera general a l’establiment que els comercialitza.
Esteve Arimany, responsable de productes frescos de Bon Preu ressalta que «estem molt satisfets que s’estableixi en el mercat aquest certificat de benestar animal. Per a Bon Preu, que sempre ha basat el seu model comercial en la qualitat del producte fresc, que hi hagi un segell que avali les bones pràctiques en matèria de benestar animal és una garantia que reforça i dona visibilitat a unes polítiques que ja fa molts anys que duem a terme amb els nostres proveïdors».
Per part seva, Michaela Reischl, directora de Responsabilitat Social Corporativa de Lidl a Espanya, apunta que «el benestar animal és un gran objectiu estratègic per a Lidl, tenint avui dia famílies com la llet, ous i gran part de la carn fresca certificades en benestar animal. Sent pioners en aquesta matèria a Espanya, des de fa anys treballem molt de la mà amb els nostres proveïdors, instituts com l’IRTA o entitats certificadores, amb el ferm compromís de continuar impulsant canvis en el sector cap a pràctiques més responsables que estan millorant la vida dels animals».
Des d’Eroski, Alejandro Martínez Berriochoa, director de Salut i Sostenibilitat, afirma que «a EROSKI el benestar animal és un eix de treball prioritari en el nostre compromís per facilitar al consumidor una alimentació més saludable i més responsable. Per això, requerim el seu compliment als nostres proveïdors de productes d’origen animal donant-nos suport en certificacions externes que així ho garanteixen. La nostra marca EROSKI Natur, en la qual tota la carn de pollastre, porc i Ternasco d’Aragó té el segell WelfairTM, és un clar exemple d’això».
Més informació: www.animalwelfair.com