Borges i l’IRTA col·laboraran en recerca i desenvolupament tecnològic en diversos àmbits agroalimentaris
El Conseller Delegat de Borges, Josep Pont Amenós i el Director General de l’IRTA, Josep Usall, han signat, avui 8 d’abril, un conveni de col·laboració amb l’objectiu d’identificar, desenvolupar i executar accions concretes en diferents àmbits d’actuació d’interès comú com són la presentació de propostes de projectes de recerca conjunts, de serveis o desenvolupaments tecnològics o la transferència i la formació.
Aquest acord Marc estableix les bases per enfortir la col·laboració estratègica entre Borges i l’IRTA, ja que fa temps que estem treballant plegats en temes puntuals, com per exemple ha estat el cas dels estudis sobre la postcollita de l’oliva o, actualment, en un Grup Operatiu a nivell estatal per a la detecció de l’ametlla amarga, assenyala el director general de l’IRTA, Josep Usall.
Amb més de 120 anys de tradició familiar el grup Borges desenvolupa la seva activitat en l’àmbit dels productes de la Dieta Mediterrània (fruits secs, oli d’oliva, etc), tot i que ja fa molts anys que tenim una estreta col·laboració amb l’IRTA volem donar un pas més a l’hora de potenciar la nostra relació en l’àmbit de la R+D+i tant a nivell agrícola, com industrial, com de desenvolupament de nous productes de qualitat, saludables i saborosos de la cuina i estil de vida mediterranis, destaca Josep Pont, conseller Delegat de Borges.
Sobre Borges:
Borges és la companyia líder mundial en el mercat global de l’alimentació saludable que compta amb tres línies de negoci, liderades per les seves unitats de negoci Borges Agricultural & Industrial Nuts, Borges Agricultural & Industrial Edible Oils i Borges Branded Foods. Fundada a la fi del segle XIX, concretament el 1896, quan la família Pont Creus va iniciar un petit negoci familiar de compravenda d’olives i ametlles, el Grup suma ja més d’un miler d’empleats en el món i opera 11 plantes industrials en cinc països i 15 oficines comercials a deu. En l’últim exercici fiscal ha facturat 820 milions d’euros i comercialitza els seus productes a 116 països dels cinc continents. La recerca constant de l’excel·lència en totes les àrees distingeix Borges International Group i la converteix en ambaixador de la cuina i estil de vida mediterranis.