• PROGRAMA

    Protecció vegetal sostenible

  • PROGRAMA

    Protecció vegetal sostenible

  • PROGRAMA

    Protecció vegetal sostenible

  • PROGRAMA

    Protecció vegetal sostenible

  • PROGRAMA

    Protecció vegetal sostenible

L’objectiu del nostre programa és que l’agricultura sigui sostenible implementant noves tecnologies de producció que redueixin l’impacte de les activitats agrícoles en el medi ambient i que mantinguin la productivitat de les explotacions.

La biodiversitat té molt potencial per mantenir la vida i l’equilibri dels ecosistemes agrícoles. A banda de millorar la pol·linització, la diversitat d’espècies fa que un agroecosistema sigui més resilient a noves plagues i malalties emergents, i en alguns casos invasives. Per això, volem fomentar el control natural com a estratègia per lluitar contra les plagues, afavorint aquelles espècies que identifiquem com a aliades en cada cultiu. A més, un ecosistema ric en espècies és més capaç de superar els canvis adversos deguts al canvi climàtic.

També treballem per millorar la sanitat dels cultius amb la gestió de la fertilitat del sòl i la biodiversitat microbiològica.

En definitiva, el nostre programa treballa per desenvolupar estratègies que redueixin encara més la dependència de l’agricultura als pesticides, l’aigua i els fertilitzants, i per impulsar l’explotació dels recursos biològics locals, entesa com a biodiversitat funcional, i el seu paper i rol com a servei ecosistèmic.  

  • Entomologia aplicada

    Responsables: Judit Arnó / Dolors Bosch

    Estudiem diversos grups d’insectes relacionats amb l’estudi de la biodiversitat, insectes que actuen com a vectors de malalties, plagues agrícoles emergents i quin efecte ha tingut el canvi climàtic en la distribució i comportament d’aquests insectes.

  • Patologia vegetal

    Responsable: Jordi Cabrefiga

    Realitzem el diagnòstic i el control de les malalties que afecten diversos cultius, principalment causades per fongs i bacteris. En aquesta línia també treballem la part patològica de les malalties transmeses per insectes i com es veuen agreujades per l’efecte del canvi climàtic.

  • Salut del sòl

    Responsable: Xavier Parladé

    Estudiem les funcions ecosistèmiques del sòl segons el seu entorn i les interaccions dels seus components com la microbiota, les plantes i els animals. També treballem amb les micorrizes arbusculars i amb la producció massiva d’inòculs per a la indústria de biofertilitzants. D’altra banda, en relació amb la producció de proteïna d’alta qualitat, treballem amb bolets comestibles sapròfits.

Personal investigador

Personal investigador en formació

Personal tècnic

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.