Desplegar menú lateral
10/04/2018

IRTA Monells acull la sessió de Coworking Lab del Projecte Food for Growth

El passat 21 de Març, a les instal·lacions d’IRTA Monells, va tenir lloc la sessió de Coworking Lab del projecte Food for Growth. En la mateixa, a més d’IRTA també van participar representants d’altres socis del projecte com Cofindustria, Osservatorio Permanente sui Giovani e l’Alcool i Casa Mas, així com un periodista especialitzat en assumptes d’alimentació i un representant d’una associació de consumidors.

L’esdeveniment, conduït per Daniele Rossi de Cofindustria (entitat coordinadora de Food for Growth), va estar centrat en l’exposició de dos plans de comunicació diferents per a un producte nou llançat recentment al mercat per l’empresa Casa Mas en campanya d’estiu 2017. La novetat consisteix en un gaspatxo fresc en format d’ampolla de plàstic tractat per alta pressió isostàtica, tractament que permet allargar la vida útil del producte sense afegir conservants ni sotmetre’l a un tractament tèrmic, el qual canviaria les característiques del producte fresc.

Els plans de comunicació van ser presentats pels seus respectius autors, d’una banda un grup de tècnics d’IRTA i de l’altra un grup d’alumnes del Grau Superior en Laboratori d’Anàlisi i Control de la Qualitat de l’Institut Montelivi de Girona. Posteriorment, els plans van ser comentats pels participants de la sessió que van fer aportacions en base a la seva pròpia experiència.

A partir de les observacions del representant de l’associació de consumidors es va evidenciar la necessitat que el consumidor conegui la tecnologia d’Altes Pressions prèviament al procés de compra i no en durant el mateix, a causa del escàs temps que habitualment es dedica a la realització de la compra. Per això i en opinió del periodista participant, els plans de comunicació haurien d’incloure la generació d’una notícia en els mitjans de comunicació referent a la novetat. Per tant, el treball dels periodistes pot ajudar a l’acceptació de les noves tecnologies en els productes alimentaris.

La sessió de coworking va servir com a exemple d’aplicació en un entorn real dels continguts del curs de Comunicació de la Innovació, que els estudiants i tècnics havien realitzat prèviament a través de la pàgina web del projecte Food for Growth (www.food4growth.eu). Aquest curs, basat en el sistema de formació d’Aula Invertida, ha estat desenvolupat pels socis del projecte i representa el seu principal resultat.

Food for Growth és un Projecte europeu del tipus Erasmus + Acció Clau 2. El seu objectiu és contribuir a l’increment de la productivitat i competitivitat de la indústria agroalimentària a través de la formació de tècnics en matèria de comunicació de la innovació en el sector agroalimentari.